Thursday, August 11, 2011

tak sangka


Tak sangka ada jugak orang macam ni...
Sebagai permulaan, aku ni bukan la baik sangat pun. Tapi aku tak ada la nak tanpa rasa bersalah cerita tentang kesalahan yang aku buat, especially kesalahan yang aku buat terhadap Maha Pencipta.

Aku ada kenal seorang ni. Baru je kenal dia. Perempuan. Dah berkahwin dah pun.

Satu hari, waktu on the nak balik dari satu tempat ni, dia pun cerita la kat aku dengan member-member seangkatan aku pasal dia tak solat. Kalau solat pun just Subuh dengan Maghrib je. Yang aku pelik tu, dia cakap suami dia solat penuh, 5 waktu sehari semalam, siap mengaji lagi. Takkan la suami dia tak tegur kot. Yang buat aku lagi pelik tu, suara dia waktu dia cerita tu tak macam suara yang ada rasa bersalah pun. Sentap jugak la waktu aku dengar mula-mula tu.

Since dia lagi tua dari aku, aku tak ada courage untuk tegur dia. Bukan apa, nanti takut la pulak dia cakap aku ni berlagak alim pulak padahal aku ni pun bukannya baik sangat pun.

No comments:

Post a Comment